Dependentă de fluturi - Olivia-Petra Coman


          Când am primit cadou această carte, am fost peste măsură de bucuroasă și m-am decis să îi fac recenzia. Fericirea a fost cu atât mai mare deoarece am primit autograf și am puține cărți cu dedicație, acel mesaj îmi merge direct la suflet. Când am terminat-o și voiam să mă apuc de scris, mi-am dat seama că îmi e greu din cauză că o cunosc pe Petra, autoarea, iar această carte este una biografică și simțeam cumva că i-aș recenza viața... E un lucru profund când citești cartea unei persoane pe care o cunoști, simți că îi pătrunzi în suflet, că ești acolo când stă aplecată deasupra unei tastaturi și își deșiră gândurile ori dacă tot ești acolo, ar fi de apreciat să pășești cu grijă.
Petra și-a descris cartea ca fiind una de călătorii și relații, dar eu cred că este mai mult de atât. Fiecare capitol te atinge și îți trezește emoții și amintiri din propria viață, dacă citești printre rânduri, găsești o învățătură sau un mesaj demn de ținut minte. Una dintre formele de învățare umane este și din experiența celorlalți, iar dacă putem învăța fiind atenți la ceilalți, eu zic că suntem câștigați.
Este una dintre acele cărți care îți hrănește imaginația, poate nu ai călătorit în toate locurile descrise acolo, dar îți va stârni apetitul și vei deschide internetul să cauți destinațiile, așa cum am făcut-o eu. Citindu-i peripețiile, vei realiza că orice e posibil, că orice loc de pe acest Pământ îl poți atinge, că orice problemă întâlnită are rezolvare, orice întârziere poate fi recuperată, nici un drum nu e lung atunci când te bucuri de peisaj și ajungi în siguranță la destinație...




„Mai înainte de Eliat, opream în Aqaba, pentru o seară. Hotelul nostru din Southbeach nu era în cea mai bună stare, dar cu locația nu te puteai pune! Eram la 100 de metri de Marea Roșie, liniștită, foarte albastră și plină de viață în adâncuri. Am optat pentru snorkeling - aveam echipamentele cu noi - și mi-a plăcut mult, mai ales întâlnirea cu cornetfish-ul care-mi devenise cel mai simpatic locuitor al zonei. lung, subțire și cu ochii mari. Mă făcea mereu să râd în mască.”




„El” este un bărbat diferit în fiecare capitol, nu are nume și cumva hrănește misterul; El este pe rând câte o persoană importantă din viața autoarei: prima iubire, prima decepție, prima promisiune, prieten, admirator, îndrăgostit/aparent îndrăgostit. Sunt atâtea situații, încât sigur cititorii se pot idenfica pe sine în ele și pot reflecta asupra propriilor experiențe. La final, după toată aventura prin țări și civilizații unice, întâlnind bărbați efemeri sau nu, care își pun amprenta, cel mai frumos capitol este despre Alesul. Eu i-am văzut împreună în viața reală și am simțit că se iubesc și sunt fericiți de 12 ani. Cel mai minunat lucru pe lumea aceasta este să fii cu The One, The Only One; când ajungi în locul acela realizezi că toți ceilalți pe care i-ai întâlnit pe drum au fost „stații” până la destinația finală.









„Am știut-o dintotdeauna, chiar dacă drumurile noastre nu păreau menite să se întâlnească în această viață”








I-am spus Petrei când m-am apucat să îi citesc cartea, că este un lucru curajos și autentic pe care l-a făcut iar eu am descoperit de multe ori în timpul lecturării sinceritate, conștientizare și asumare.
Ceea ce am scris, nu este doar o recenzie, este o încurajare de a citi „Dependentă de fluturi” pentru că este despre viața reală, spiritul liber din fiecare, curiozitate, vulnerabilitate, curajul de a fi noi înșine, verticalitate și despre (partea mea preferată) marea dragoste, vitală și sănătoasă, care hrănește și susține, care oferă siguranță în momentul în care o lăsăm să ne intre în viață.
        Vă recomand blogul Petrei, pentru idei și experiențe de călătorii; a vizitat atât de multe țări, are multe povești minunate de spus. E bine să aruncați un ochi acolo dacă sunteți în căutarea unei destinații, pentru a vă inspira sau dacă v-ați decis deja și aveți nevoie de informații.
Iar cartea ei o găsiți AICI în format paperback sau electronic. Cea mai nouă veste este că va fi tradusă în engleză, asta așa, ca să se bucure și cititorii străini de scriitorii noștri valoroși.

Lectură plăcută!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ce-am mai râs! - William Saroyan

Vulner-abilitatea

Copilul Natural