Fără negație

        Mi-a venit ideea aceasta după ce astăzi, în timp ce m-am întâlnit cu oameni cu care împărtășesc idei și interese asemănătoare, mi-am reamintit de o experiență. Recent, am participat la un eveniment susținut de o doamnă doctor care a reușit performanța de a scrie o carte fără vreo negație. La prima vedere, unii cititori au omis acest lucru. Concluzia pe care eu o trag de aici este că suntem mai puțin obișnuiți să ne concentrăm pe lucruri formulate pozitiv sau le sesizăm într-o măsură mai mică. Sau poate trecem cu vederea, nerecunoscându-le.
        M-am gândit să exersez și eu în acest sens, să scriu fără a folosi vreo negație. Dar cum poți să scrii, vorbești, menționezi despre asta? Este o provocare. Mă gândesc că la început îmi va fi mai dificil și va trebui să trec de câteva ori prin textul acesta, să-l corectez, pentru că mi se pare evident că voi folosi cel puțin o dată negația.
        De ce am ales să experimentez în felul acesta? Pentru că am aflat câteva lucruri despre negație de-a lungul vieții. M-am oprit să mă gândesc care este cel mai important lucru despre negație, și anume că al nostru creier magnific funcționează fără negații, mai exact mintea subconștientă. Aceasta știe să spună doar DA. Ea ia de bun tot ce noi îi transmitem, deci anulează negația și preia apoi mesajul, îl transformă în realitate. Doamne, ce mecanism minunat!
        De exemplu copiii mici, în primii ani de viață ei folosesc foarte mult subconștientul, așa că subconștientul lor aude doar afirmația, așa că iau restul propoziției în calcul, „Fă-o!”. Dragi părinți, ei acționează conform minții lor inocente și pure.
De multe ori suntem deconectați de vocea care rulează în mintea noastră și care de cele mai multe ori e critică. Vocea conștiinței noastre ne spune de mai multe ori ce facem greșit decât ce e bine. Ne transmitem mai mult ce e nepermis, decât ce ne dăm voie să facem și merităm. Cât timp pierdut pe criticarea propriei persoane, câtă energie risipită pe formularea zilnică de negații pentru noi. Dacă ai petrece măcar o zi în care ai fi atent de câte ori folosești negația cu propria ființă sau în relația cu alți oameni, pur pariu că te-ai plictisi la un moment dat să numeri. Ai grijă cu ce mesaje îți hrănești mintea, ai grijă ce îngrășământ îi oferi ca să te bucuri de recoltele sale. Mi se pare că tot ce este afirmativ susține creșterea, echilibrul și stabilitatea. Când am aflat că inconștientul rulează pe afirmații, am început să îl folosesc în beneficiul meu. Tot ceea ce formulam important pentru mine, formulam în termeni afirmativi. Acum când știu asta, cum aș mai putea să-mi hrănesc mintea cu mesaje care-mi sunt nefolositoare și care îmi daunează? Aleg să-mi folosesc resursele pentru creștere personală și autodepășire. Am descoperit că îmi place să lucrez cu mine și timpul investit în mine e mereu timp benefic, pentru că am învățat să mă concentrez pe câștigul pentru propria ființă. Așa că aleg să mă bucur de viață într-un mod autentic, fac un efort conștient pentru a folosi cât mai multe afirmații într-o manieră sănătoasă și constructivă.

P.S.1 Tot ceea ce ați citit până acum este o variantă prelucrată a textului inițial. Am învățat ca în scris să mă exprim mai întâi liber și apoi să prelucrez. În comunicarea directă cu mine și cu alte persoane fac un efort conștient să-mi schimb negațiile. Totul se bazează pe exersare iar în general, pentru a dobândi o achiziție/obicei, e nevoie de 3 săptămâni, până se formează sinapsele necesare. E timp pentru a învăța noi comportamente și moduri de a gândi.
P.S.2 Voi reveni într-un alt articol și despre negație ca necesitate.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ce-am mai râs! - William Saroyan

Vulner-abilitatea

Copilul Natural